Cremer houdt eer ‘De Grote Vier’ hoog

By 20 augustus 2019 No Comments

Routiniers Joerik Grummel, Albert Menzen, Harry Poker en Wouter Cremer hielpen HVC in de hoofdklasse A. Na de stap terug van Menzen houdt Cremer de eer van De Grote Vier hoog.

Aan de hand van het kwartet sloeg HVC in 2010 de weg omhoog in. Vanuit de tweede klasse werkte de nieuw opgezette herenploeg zich op tot de landelijke hoofdklasse A. De promotie bleek voor Grummel en Poker het uitgelezen moment af te zwaaien.

Kampioen
Menzen en Cremer bleven zich inzetten voor de Compascuumse hoofdmacht. En hoe. Het meest succesvolle deel van De Grote Vier werd in de lente kampioen van de landelijke klasse. Voor schutter Cremer, wiens zoontje Sten in de F-jeugd speelt, ligt een doorstart op het derde niveau van het land in het verschiet.

Alhoewel: de dorpeling sluit aan bij heren 2. Invalbeurten bij het eerste herenteam behoren tot de mogelijkheden, maar het zwaartepunt is verlegd. Zo is bij HVC in de persoon van Cremer nog altijd een glimp op te vangen van De Grote Vier.

Leuk en gezellig
Cremer, die wat glimlacht bij het horen van de term De Grote Vier, was dinsdagavond aanwezig bij de eerste training van de herenselectie. “Ik heb de afgelopen jaren wat pech gehad met blessures, maar heb altijd willen blijven trainen. Zo ook dit seizoen”, verzekert hij. “Een beetje afleiding. Daarnaast is de groep, ondanks dat het verjongd is, leuk en gezellig. Je blijft betrokken bij de club.”

De trainingsgroep, die nog een aantal vakantiegangers miste, telde dinsdagavond één nieuw gezicht: Lars Hoogenberg. De tiener speelde in de jeugdopleiding van E&O en was vorig seizoen actief voor Hurry-Up 2.

De herenselectie vervolgt woensdagavond de voorbereiding op het debuutseizoen in de tweede divisie. Op vrijdagavond wordt in Emmen geoefend tegen E&O 1. Op zondagochtend gaat de ploeg, net als de hele vereniging, op de foto.