Coachduo fusieploeg maakt plaats voor Lambers

By 12 april 2018 No Comments

Na vruchtbare jaren hebben Jos Soppe en Arjan Prins hun laatste wedstrijd gecoacht van de jongens B van SVBO/HVC. Het duo maakt plaats voor Gerda Lambers.

Een aantal jaren geleden sloegen HVC en SVBO de handen ineen en formeerden een jongens C-team. In drie jaar tijd groeide de ploeg, met daarachter fanatieke ouders, naar elkaar toe met het kampioenschap in 2017 tot gevolg. Vrienden Jos Soppe en Arjan Prins maakten de vruchtbare jaren als coach vanaf de zijlijn mee.

Maandagavond
Na het debuutjaar in de B-jeugd zwaait het coachduo af. Ze maken plaats voor een enthousiaste opvolger: Gerda Lambers. De trainer/coach had jarenlang de dames van HVC onder haar hoede en promoveerde als kampioen van de tweede klasse naar de hoogste afdelingsklasse van het Noorden.

Het afgelopen jaar was Lambers op maandagavond al voor de groep te zien tijdens de training in Barger-Oosterveld. Na de zomer zal de dorpeling ook de coaching op zich nemen. De wens van Lambers is dat ze met de complete, talentvolle, groep aan de start van het nieuwe seizoen verschijnen kan.

Herenselectie
Het slaan van de brug tussen de B-junioren en de herenselectie zal een van de doelen van Lambers zijn. Jongeling Roy Soppe schopte het in het voorjaar al tot speelminuten met heren 1 in de landelijke hoofdklasse A.