“Belangrijkste is en blijft de derde helft”

By 8 februari 2019 No Comments

Door herindeling van de tweede klasse mocht heren 2 zich rond de Kerst plots winterkampioen noemen. In 2019 ging de formatie van succescoach Hennie Hooiveld al twee keer onderuit, waardoor het zicht op de koppositie vertroebeld. Niet erg, volgens doelman Martijn Heller.

“Het is een heel spannende competitie. We maken nog steeds kans”, is doelman Martijn Heller immer positief. Sinds zijn tienerjaren is de goedlachse goalie lid van HVC. Met ‘Harry’s Team’ werd Heller nog nooit kampioen. “Dat we nu nog meedoen is al heel wat.”

Harry Hartmann
Types als Peter Muter, Erwin Bos en Herman Veringa hadden de eer om samen met de sluitpost met de naamgever van de cultploeg, Harry Hartmann, te spelen. Nadat Hartmann op jarige leeftijd afscheid nam trok heren 2 nieuwe gezichten aan. Dit seizoen verdedigen ook jongens als Marko Heijnen en Ian Macro namens HVC 2 de clubkleuren van de Compascuumse vereniging.

Zaterdagavond gaat het vriendenteam op bezoek bij laagvlieger Beilen. “Aardige gasten zijn dat”, weet Heller. Het heenduel in De Klabbe bleek een makkelijke prooi voor heren 2 (20-14). In eigen huis is HVC 2 al bijna twee jaar op rij ongeslagen.

Kwaliteiten
“Als we uit spelen dan wil het nog wel eens misgaan”, beaamt Heller. “De kwaliteiten in de ploeg zijn er wel, maar we moeten niet vergeten samen te spelen. De koppen moeten dezelfde kant opstaan. We moeten ons niet gek laten maken. Belangrijkste is en blijft de derde helft.”