“Barger-Compascuum tegen Zagreb, dat gaan we misschien nooit meer meemaken”

By 14 september 2021 No Comments

In oktober ruilt een deel van de herenselectie voor de laatste keer dit kalenderjaar de zaal in voor het zand. De reden: het Europees kampioenschap voor landskampioenen.

Het staat er echt. HVC gaat uitkomen op een heus EK. Na het historische Nederlandse kampioenschap in Blaricum gaat het sprookje nog even verder.

Tussen 7 en 10 oktober verdedigt Barger-Compascuum de Nederlandse eer in het Italiaanse Palermo. “Een unieke kans de club op internationaal niveau te laten zien. Barger-Compascuum tegen Zagreb, dat gaan we misschien nooit meer meemaken”, zegt voorzitter René Hof met trots.

Uit eigen zak
De tweede speelronde in de tweede divisie gaat HVC op een ander moment afwerken. Na het openingsduel in de zaal op 3 oktober gaat de focus voor een weekje op Beach Handball. Met vijftien andere landskampioenen, van Spanje tot Polen, gaan de oranjehemden om de Europese titel strijden.

“Alles wordt uit eigen zak van de spelers betaald. We gaan als vereniging niet aan geld dat bijvoorbeeld beschikbaar is gesteld voor jeugd en het opknappen van de kantine zitten”, wil Hof kwijt. “Wel staan we als bestuur vierkant achter de beslissing van de spelers het avontuur aan te gaan. We hebben de jongens zelfs aangemoedigd. Ik denk dat veel leden van de club na de Nederlandse titel al trots waren en dat gevoel zal alleen maar groeien. Er wordt naam gemaakt voor HVC en geschiedenis geschreven.”

Loting
De loting voor de EHF Beach Handball Champions Cup volgt later deze maand. Uit vier poules van vier komen acht kwartfinalisten voort.

Foto: Marchel Frome