120 minuten in Zwartemeer: Heren geven niet op

By 6 september 2021 No Comments

Tijdens het drieluik in Zwartemeer heeft de herenselectie twee keer aan het kortste eind getrokken. Toch was nieuwe coach Jonny Raterink niet ontevreden.

HVC opende de trial tegen eerste divisionist Unitas. Voor het eerst zaten Raterink en assistent Rob Vieveen op de bank. Het duo kon geen beroep doen op vakantiegangers Joost Steenhuis en Robin Hartmann. Ook aanvoerder Ronnie Kip, Martin Pietrakowski – die deze trainingsweek weer gaat aansluiten – en Thijs Baarveld waren afwezig.

Titelkandidaat
Na 17-14 voor Unitas eindigde de eerste oefenpartij in 33-26 voor de opponent uit Rolde. Nieuweling in het oranje-zwart Lesley van der Ploeg liet vanuit de opbouwrij aardige dingen zien. Ook Lars Wittendorp pikte een goaltje mee.

Aansluitend werd de reserveploeg van Hurry-Up getroffen. Nieuw in de tweede divisie van HVC, maar de buur kan met spelers als Ronald Suelmann, Sander Bos en Kevin Bos meteen als titelkandidaat getipt worden. Na 2-10 knokte HVC zich onder meer door doelpunten van Jim Macro terug tot 11-16. In het tweede kwartier van de eerste helft verrichte doelman Rick Weggemans een aantal knappe stops.

Bram Hof en Senna van der Weide
In de break-out deed Hurry-Up 2 HVC pijn, maar opgeven deden de Compascuumers – aangemoedigd door vrienden, ouders en de dames – niet. Fabian Koster maakte de twintigste voor de brigade van Raterink ‘senior’ en in het slotkwartier werkten ook tieners Bram Hof en Senna van der Weide zich op het scoreformulier. Mark van Wonderen bepaalde de eindstand op 27-35.

“Ik ben helemaal niet ontevreden”, vertelde Raterink na de tijd. “Dit zijn twee heel goede ploegen. Wij treden hier zonder een aantal basisspelers aan. Wat ik knap vind is dat we niet hebben opgegeven en vechtlust hebben getoond. Dat is een goede basis. Al zal ik tijdens de competitie strenger zijn.”